среда, 24. новембар 2021.

 KONFLIKTI

Uzroke za konflikte najčešće nalazimo u lošoj komunikaciji. Nerazumevanje različitih stilova komuniciranja ili čak nemogućnost tj. nepripremljenost komunikacije mogu dovesti do konflikata koji za sobom vuku nemotivisanost i snižavanje zainteresovanosti i predanosti zaposlenih. 

Važni uzroci konflikata se odnose na stavove tj. vrednosti ili na osobine ličnosti učesnika. Do takvih konflikata često dolazi npr. kada imamo generacijski razmak između strana koje učestvuju u konfliktu. Uzroke možemo da tražimo i u želji za takmičenjem.

Kako razrešavamo konflikte?

  1. Prevladavanje. Ovaj način je usmeren u »nadvladavanje« drugih učesnika, spremni smo sve da učinimo da bismo iz konflikta izašli kao pobednici, bilo da je reč o branjenju svojih prava ili stavova ili jednostavno o pobedi.
  2. Dogovaranje. Kod ovog načina svi učesnici učestvuju u traženju rešenja koje bi sasvim zadovoljilo sve strane i obično uključuje produbljeno istraživanje skrivenih problema koji su doveli do samog konflikta.
  3. Kompromis. Tražimo praktično i direktno rešenje problema, pri čemu se moraju svi učesnici delimično odreći svojih interesa.
  4. Izbegavanje. Jednostavno izbegavamo konflikt tj. odložimo njegovo rešavanje za kasnije.
  5. Prilagođavanje. Kod načina prilagođavanja se pojedinac odriče svojih interesa sa ciljem da  ugodi interesima drugih.










































































Нема коментара:

Постави коментар