Postoji opšteprihvaćeno i mnogo puta potvrđeno pravilo da je za uspešan rad i napredak preduzeća
veoma važna organizaciona kultura, odnosno, kako je mnogi nazivaju – korporativna kultura.
Termin organizaciona kultura nastao je u Americi, a onda se veoma brzo proširio i na ostatak sveta.
Ono što čini jednu kompaniju jeste njen tim ljudi. Da li će tim biti efikasan i uspešan zavisi, između ostalog,
od organizacije u kojoj se formira, od uspostavljenih normi u smislu formalnih i neformalnih pravila koje
grupa razvija, od članova tima, homogenosti grupe, i sl.
Organizaciona kultura je zajedničko viđenje koje oblikuje način razmišljanja članova jedne organizacije,
način reagovanja, ponašanja – skup vrednosti i iskustava koje određuju kako zaposleni reaguju u
određenim situacijama. Da bi organizaciona kultura kompanije bila na zadovoljavajućem nivou i tako
doprinela njenom uspehu, nivo homogenosti zaposlenih mora da bude jako visok.
Nešto više o tome na sledećem linku:
https://www.valentinkuleto.com/2013/10/organizaciona-kultura/
https://www.meritplan.rs/vesti/strucni-tekstovi/organizaciona-kultura-okosnica-poslovnog-uspeha/
Нема коментара:
Постави коментар