недеља, 10. април 2022.

 

Organizaciona kultura

 

Postoji opšteprihvaćeno i mnogo puta potvrđeno pravilo da je za uspešan rad i napredak preduzeća

 veoma važna organizaciona kultura, odnosno, kako je mnogi nazivaju – korporativna kultura.

Termin organizaciona kultura nastao je u Americi, a onda se veoma brzo proširio i na ostatak sveta. 

Ono što čini jednu kompaniju jeste njen tim ljudi. Da li će tim biti efikasan i uspešan zavisi, između ostalog,

 od organizacije u kojoj se formira, od uspostavljenih normi u smislu formalnih i neformalnih pravila koje

 grupa razvija, od članova tima, homogenosti grupe, i sl.

Organizaciona kultura je zajedničko viđenje koje oblikuje način razmišljanja članova jedne organizacije, 

način reagovanja, ponašanja – skup vrednosti i iskustava koje određuju kako zaposleni reaguju u 

određenim situacijama. Da bi organizaciona kultura kompanije bila na zadovoljavajućem nivou i tako

 doprinela njenom uspehu, nivo homogenosti zaposlenih mora da bude jako visok.

Nešto više o tome na sledećem linku:

https://www.valentinkuleto.com/2013/10/organizaciona-kultura/

https://www.meritplan.rs/vesti/strucni-tekstovi/organizaciona-kultura-okosnica-poslovnog-uspeha/


Нема коментара:

Постави коментар