понедељак, 23. март 2020.

Elementi razgovora - lično i telefonski kontakt

Telefonska komunikacija spada u usmeno, verbalno, komuniciranje.

Prvi utisak je i ovde važan. Mi se putem telefonske komunikacije prvi put susrećemo sa nečijim glasom koji mora zvučati ljubazno, strpljivo, toplo, prijateljski, pouzdano, poslovno.

Nikada ne treba govoriti preglasno, treba voditi računa o tonu glasa kojim razgovaramo.

Prvo pravilo glasi: uvese treba predstaviti, i kad mi zovemo i kad zovu drugi.
 Takođe, važno je i sledeće:

- ne govoriti suviše brzo (morate biti smireni i ljubazni)
- pravilno artikulisati i izgovarati sve glasove  (ne mumlati, ne govoriti punim ustima i sl.)
- mirno saslušamo šta druga strana pita ili koga traži (jedan priča drugi sluša)
- ne dajemo proizvoljne informacije (bolje je reći da nešto ne znamo i da ćemo se kasnije javiti nego davati netačne i proizvoljne informacije)
- ako nismo  razumeli poruku pitamo sagovornika da ponovi
- koristiti književni jezik
- pripremiti se unapred za razgovor, zapisati pitanja koja želimo da postavimo
- razgovor početi sa "Dobar dan"
- ne zaboravite Hvala i Molim Vas, Budite ljubazni, Žao mi je ....
- podići slušalicu ne kasnije od trećeg zvona
- ukoliko se razgovor prekine iz nekog razloga, pravilo je da onaj ko je pozvao poziva ponovo
- budite kratki i koncizni, jasno kažite šta želite
- NE ZABORAVITE DA SE OSMEHUJETE, TO ĆE VAŠ SAGOVORNIK OSETITI

Нема коментара:

Постави коментар