уторак, 7. април 2020.

ORGANIZACIJA KOLEKTIVA

Osnovni elementi organizacione strukture preduzeća su KADROVI I SREDSTVA.
Suštinu organizacione strukture preduzeća čini organizacija kolektiva i organizacija sredstava.

ORGANIZACIJA KOLEKTIVA

Svi zaposleni u jednom preduzeću čine kolektiv. Od uspešnosti rada svakog pojedinca zavisi uspešnost rada čitavog kolektiva. Osnovni cilj preduzeća je uspostavljanje optimalne strukture radnog kolektiva. To bi značilo da je postignuta uskladjenost sposobnosti zaposlenih sa zahtevima radnih mesta na kojima oni rade - pravi čovek na pravom mestu.
Zbog toga se vrši:

- procena složenosti poslova za svako radno mesto (metoda rangiranja gde se na vrh liste stavlja radno mesto sa najvećom složenošću i odgovornošću i metoda procene težine poslova gde se zahtevi radnog mesta izražavaju u novcu ili bodovima uzimajući u obzir  koliko je potrebno stručnosti, odgovornosti, kakvi su uslovi rada itd.
-ocena sposobnosti svakog zaposlenog - procenu može vršiti komisija,  može se ocenjivati po nekim kriterijumima kao što su nagrade, pohvale, mišljenje o radu i sl. ili koristiti neku naučnu metodu - test.
- na kraju se vrši uskladjivanje odnosno postavlja se pravi čovek na pravo mesto.

Svaki zaposleni obavlja odredjene zadatke (zna se šta treba uraditi, kako, ko, čime, gde, rok itd). Svi zadaci čine delokrug rada. Što je delokrug rada veći to i stručnost radnika mora biti veća.
Da bi radnici dobro radili moraju da imaju unutrašnju i spoljašnju motivaciju. Spoljašnja može biti visina plate, dobra radna atmosfera, zanimljivost posla, samostalnost u radu, mogućnost afirmacije i napredovanja itd. Stvaranje zdrave radne atmosfere je zadatak i samih zaposlenih ali i  rukovodilaca i tamo gde ona postoji i motivisanost je veća kao i rezultati.

Нема коментара:

Постави коментар